Om Leverage

Vi på leverage är företagscoacher med målet att skapa mer effekt med mindre insats. Kort sagt att hjälpa Er göra bra affärer som skapar tillväxt. Vi har ägnat över 10 år att studera mönster för framgång på områden som strategi, kommunikation, försäljning, innovation, varumärken, beteende och ledarskap. Vi  har hjälpmedlen och verktygen som skapar mer effekt med mindre insats.

Välkommen!

Vilka är vi?

Leverages affärsidé är att hjälpa företag och individer uppnå sina mål på ett enklare sätt.

Unleashing human and business potential.

More with less.

Vi tror på samarbeten och kraften i det är en mycket stor hävstång (leverage). Nedan ser du några exempel på partners vi samarbetar med. Antingen talar du med oss så förmedlar vi kontakten vidare till dem eller kan du kontakta dem direkt.

Remente, Executit, TEDx, Stora Blå

Våra kompetenser

Affärsutveckling
Varumärkesutveckling
Organisationsutveckling
Personlig utveckling

Vårt team

Niklas Forser
Niklas ForserGrundare
STRATEGI & LEDARSKAP
Med 20 års erfarenhet inom marknadsföring startade Niklas leverage 2006. Som marknadsdirektör på Carlsberg och Falcon samt som nordisk marknadschef på Nestlé har han drivit några av Sveriges största varumärkesbolag mot mål med goda resultat. Niklas är utbildad Civilekonom samt har gedigna studier inom Human Needs Psychology, är certifierad NLP practitioner. Niklas är även medgrundare till den globala appen för personlig utveckling: Remente samt en van och uppskattad föreläsare och författare till boken ”Hävstångseffekten – 10 steg till ett rikare liv”, en bok i personlig utveckling. Niklas är licensee för uppskattade TedXGöteborg.

+46 706 372 257

Fredrika Rylén
Fredrika RylénPartner
RESEARCH, CONTENT- & DIGITAL MARKETING
Fredrika har arbetat med flertalet ledande varumärken nationellt och internationellt. Produktchef på L’Oréal, senior produktchef för Elizabeth Arden i Australien och Category Marketing Manager för Libresse. Magister i företagsekonomi i Sverige och Australien, inriktning marknadsföring, konsumentbeteende & sociologi. Certifierad Powerthinking NLP Master.
De senaste 10 åren har Fredrika arbetat som researcher och strategic planner samt varit ansvarig för den digitala närvaron och content marketing för en mängd varumärken i ett brett spektra av branscher.

+46 709 994 366

Björn Jutendahl
Björn JutendahlVarumärkesstrateg
BRAND & VARUMÄRKEN
En av Sveriges mest erfarna marknadsförare som belönats med en lång rad priser och utmärkelser, såväl nationellt som internationellt. Ansvarig för norden som marknadschef på Volvo Personvagnar, delaktig i förvandlingen av Volvo från ”en bil man behöver” till ”en bil man vill ha”. VD sedan 2007, dels för ett mediekonsultbolag samt för en reklambyrå. Ekonomiexamen vid Linköpings universitet.

Några av våra nöjda kunder